Foto: Supplied by LMK Media / Landmark / Profimedia

Današanji datum obeležava trideset godina od trenutka kada se Madonin čuveni hit "Vogue" popeo na prvo mesto "Bilboardove" muzičke lestvice i postao jedan od najvećih hitova svih vremena.

Početkom devedesetih godina Madona je već imala sedam broj jedan hitova na „Bilboardovoj“ muzičkoj lestvici, što ju je učinilo najuticajnijom zvezdom osamdesetih godina prošlog veka. Jedini problem koji je Madona tada imala, bilo je pitanje – kako nadmašiti hit poput „Like a prayer“?

PROČITAJTE JOŠ

Srećom, kraljica pop muzike uspela je da se „iskobelja“ iz takvog narativa i objavila je jedan od vanvremenskih i najpoznatijih hitova svih vremena „Vogue“, koji je na današnji dan, pre tačno trideset godina, završio na prvom mestu pomenute muzičke lestvice.

Pesma je dobila naziv po istoimenom plesu. „Vogueing“ je vrsta stilizovanog plesa koji potiče iz anderground njujorške klupske scene osamdesetih, te se navodi da su ga izvodili LGBTQ izvođači – i to uglavnom tamnoputi i latino gejevi. Ime je dobio po tome što je inspirisan visoko stilizovanim pozama koje su se mogle videti na stranicama istoimenog modnog magazina ali i egipatskih hijeroglifa. Još dok je bila zvezda u usponu, Madona je išla po klubovima u kojima se igrao, a legenda kaže da su je sa „vogueingom“ upoznali plesači Jouz Gitierez Xtravaganza i Luis Xtravaganza u njujorškom klubu „Sound Factory.“ Madona je angažovala obojicu da urade koreografiju za spot „Vogue“ i kasnije su joj se pridružili i na svetskoj turneji „Blond Ambition“ iste godine.

Sama pesma “Vogue” nije pripremana kao hit. Snimljena je u poslednji trenutak pre nego što su morali da napuste studio, niko nije znao gde da je “ugura” između dva albuma pa je nekako završila – moglo bi se reći ničim izazvano – kao poslednja pesma na B strani sauntreka za film “Dick Tracy” iako sa samim filmom nije imala nikakve veze.

Crno-belu fantaziju režirao je Dejvid Finčer, mnogo pre nego što je postao slavni reditelj filmova “Borilački klub”, “Sedam”, “Zodijak”, “Društvena mreža” i “Iščezla”. Finčer je vizuale preuzeo sa stranica magazina koje su sami igrači toliko obožavali, a legendarni fotograf Horst P. Horst razmišljao je o tome da ih sve zajedno tuži zbog kopiranja njegove fotografije u jednom kadru – ali je odustao.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar