Podeli:
Foto:Screenshot/Youtube/Beyoncé

Kada je Bijonse prošle godine pozajmila glas Nali, junakinji u Diznijevom rimejku kultnog filma "Kralj lavova", odlučila je da iskoči iz ustaljenog šablona kojim je Holivud do tada, može se reći, jako stereotipno prikazivao Afriku i tamošnju kulturu, te je pružila jedan posve drugačiji pogled na legendardnu dečju bajku. Godinu dana kasnije, udruživši se sa nekoliko producenata, a koristeći određene numere iz filma, Bijonse je napravila sopstveni film i sa fanovima podelila još jedan veoma uspešni vizuelni album.

Filmski album inspirisan životnim lekcijama koje smo naučili iz “Kralja lavova” dolazi samo dva meseca nakon masovnih antirasističkih protesta koji su potresli svih pedeset država SAD. Posle brutalne smrti Džordža Flojda, odlučila je da svoju ideju proširi i akcenat da na raznovrsnosti koju sa sobom nosi afrička kultura na koju je ponosna.

PROČITAJTE JOŠ

To je najbolje prikazano u mešavini zvuka modernog trepa, hip – hopa, RnB-a, ali i afričkog melosa, te modnim kombinacijama kojih u ovom vizuelnom, filmskom albumu ima na pretek.

Film je sniman u Velikoj Britaniji, SAD-u i nekoliko zemalja Južne i Zapadne Afrike. Bijonse je na njemu angažovala lokalne afričke umetnike, a film opisala kao “sinonim za ljubav i svoj najdraži projekat na kojem je radila i danju i noću”.

“Događaji 2020. godine su ideju filma učinili još relevantnijim, jer se ljudi širom sveta upuštaju u istorijsko putovanje. Svi smo u potrazi za sigurnošću i svetlošću. Mnogi od nas žele promene. Verujem da kad crnci ispričaju svoje priče, možemo promeniti svet i ispričati svoju stvarnu priču o bogatstvu generacija i bogatstvu duše. U ovom vizuelnom albumu želela sam da predstavim istoriju i tradiciju Afrike”, rekla je Bijonse.

U filmu se smenjuju scene plesa sa kadrovima iz filma “Kralj lavova”, snimcima crnačkih porodica širom sveta i sekvencama u kojima Bijonse priča o svom generacijskom duhovnom putovanju. Osim Bijonse, estetici su doprineli i režiseri Emanuel Adjei, Blic Bazavul, Pjer Debušer, Ibra Ake, Dikajl Rimaš, Jake Nava i Kvasi Fordjur.

Ljudi koji su radili na editovanju video snimaka nisu dozvolili da vidimo Bijonse u istom kadru duže od pet sekundi. Ceo album, ili film, nadograđuje ideju drevnih afričkih plemena implementiranih u video snimke prepune haosa, divljine i pop kulture.

PROČITAJTE JOŠ

Nekoliko spotova je napravljeno, čini se, kako bi bili svojevrsni omaž velikim tamnoputim Afromamerikancima koji su obeležili prethodni period u istoriji. Njujork Tajms navodi da postoje reference koje govore o Džuli Daš, Dejvidu Hamonsu, Adutu Akeču, Muhamedu Aliju, Nini Simon, itd.

Da kada je njena karijera u pitanju ništa nije slučajnost, te da ona zaista jeste jedna od najvećih crnačih ikona u Americi, svedoči i činjenica da je pre filma izašao i dokumentarac o snimanju istog, praćen njenim novim singlom “Black Parade”, koji je simbolično objavljen 19. juna, na dan kada se obeležava kraj robovlasništva u SAD.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Komentari

Vaš komentar