Foto:EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

Ministarstvo prosvete je, kako navode iz GP URA, povredilo osnovno, članom 75 Ustava Crne Gore, zagarantovano ljudsko pravo na školovanje pod jednakim uslovima

Odluka Ministarstva prosvete o načinu organizovanja nastave u predstojećoj školskoj godini predstavlja diskriminatorski akt, suprotan Ustavu Crne Gore i očiglednu, zakonom nedozvoljenu, segregaciju dece po starosnoj dobi, ali i nedozvoljenu i neopravdanu segregaciju školske dece u odnosu na predškolsku, smatraju u Građanskom pokretu URA, prenose Vijesti.

Ministarstvo prosvete je, kako navode iz te partije, povredilo osnovno, članom 75 Ustava Crne Gore, zagarantovano ljudsko pravo na školovanje pod jednakim uslovima.

„To je urađeno na način što je Ministarstvo utvrdilo organizaciju nastave koja je neposredno diskriminatorska i kojom je izvršena segregacija iz člana 9 Zakona o zabrani diskriminacije, tako što su sva maloletna deca u Crnoj Gori sistemski razdvojena po osnovu starosne dobi, što je zabranjeno članom 2 stava 2 Zakona o zabrani diskriminacije”, kazali su iz URE.

Pročitajte još:

Podsećaju da će odlukom Ministarstva nastavu u školi pohađati učenici 1, 2, 3, 4, 5. i 6. razreda osnovne škole, kao i 1. razreda srednje škole, a ostali onlajn, uz konsultacije u školi na svakih petnaest dana. ,,Ustav Crne Gore u članu 75 kaže: „Jemči se pravo na školovanje pod jednakim uslovima. Osnovno školovanje je obavezno i besplatno“. Dakle, nepobitno je da Ministarstvo najgrublje krši Ustav, jer ne omogućava svoj deci istog obrazovnog nivoa ustavom zagarantovane jednake uslove školovanja, već ih izdvaja“, kazali su iz Građanskog pokreta URA.

Kako su istakli, Ministarstvo prosvete uporno pokušava da promoviše onlajn nastavu, koja, kako kažu, može imati štetne posledice za decu. ,,Važno je napomenuti da Ministrastvo prosvete još uvek nije publikovalo rezultate ankete u vezi sa online nastavom koju su roditelji popunjavali još u maju”, navode iz GP URA.

Iz te partije podsetili su da su gotovo sve države u regionu još početkom septembra počele regularno sa školskom godinom. ,,Ovih dana možemo videti kako i u gotovo svim evropskim zemljama deca ili idu ili kreću u školu, ali ne online. Deci je mesto u školama, a takav, klasičan vid nastave teško mogu zameniti online časovi. Kvalitetno obrazovane mlađe generacije jedini su pogon koji društvo vodi ka razvoju”, zaključili su iz GP URA.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram