Foto:EPA-EFE/Atienza

Oštre mere koje su bile uvedene zbog pandemije koronavirusa žestoko su udarile na čitavu Španiju, a u ekonomskom smislu najgore je prošla autonomna zajednica čuvena po turizmu Balearska ostrva i dve meke Palma de Majorka i Ibica.

Majorka je najveće među Balearskim ostrvima i jedna od najposećenijih turističkih destinacija u Španiji, koju je prošle 2019. posetilo 84 miliona ljudi, po čemu je to ostrvo postalo druga najpopularnija turistička destinacija u svetu.

Iako je brojka impresivna, kako piše Rojters, kada se pogledaju cifre udeo turizma u Španskom BDP iznosi samo 12 posto.

Foto:EPA-EFE/CATI CLADERA

Posle Italije, sa najtežim udarom koronavirusa, suočila se Španija. Zbog toga se javila očajnička potreba da prorade hoteli, pa je već počelo lobiranje kod španskih vlasti da se omoguće bar ograničena putovanja i dolasci turista iz Nemačke, koji su bili najveći posetioci ovog ostrva, daleko ispred Britanaca, kao i onim evropskim zemljama koje su imale nisku stopu oboljenja, kaže Hisko Porsel, podpredsednik ostrvske hotelijerske asocijacije.

Mnogo ljudi je koji se u arhipelagu oslanjaju na turističku industriju rade po modelu „šest meseci radimo, šest meseci ne“. Sada je to postalo nemoguće, zbog čega je velik broj ljudi ostao bez ikakvih primanja.

Foto:EPA-EFE/Atienza

„Nisam primio ni evra već mesec i po – kaže Elias Suliar Nikolau, 34-godišnji recepcioner sa severozapada Majorke, koji je morao podići ušteđevinu kako bi mogao platiti podstanarski stan. Dane prekraćuje čitajući Kamijevu „Kugu“. Novinarima Rojtersa telefonom je rekao da nije siguran hoće li se stvari ikada vratiti u normalu.

Španija inače već godinama gradi reputaciju mirne turističke destinacije, a sada je sve to „palo u vodu“. Hotelijer Gabriel Eskarer kaže kako će uticaj COVIDA-19 biti kao u ratu.

„Čak ni najgore krize poput one posle 11. septembra ne mogu se meriti s tim“, tvrdi on.

Ulaganja u kompletni španski hotelski sektor proteklih deset godina su se utrostručila. Tako su samo u rekordnoj 2018. investitori uložili više od pet milijardi evra, a većinom je reč o novcu inostranih fondova.

„Većina hotela na Majorci ušla je u velike investicije u proteklim godinama kako bi poboljšali uslugu. Svi imamo velike kredite koje moramo otplatiti“,kaže Hisko Porsel.

I dok su uglavnom svi već digli ruke od ove sezone, neki se boje da im i u narednim godinama sledi bespoštedna borba za svakog turistu imaksimalno spuštanje cena.

„Stavite se samo u poziciju vlasnika koji ima samo jedan hotel… Oni će morati učiniti baš sve da bi dovukli turiste, bez obzira na cenu“ kaže pak Migel Vaskez, specijalista za hotele iz savetničke kuće za nekretnine Coliers.

Autor: Andrej Mlakar/Jutarnji list

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar