Foto: EPA-EFE/Fernando Alvarado

Svi sa nestrpljenjem očekujemo ukidanje mera za suzbjanje koronavirusa, a potom i otvaranje granica, kako bismo što pre mogli na putovanje, što dalje, po mogućstvu avionom! Međutim, saobraćaj posle pandemije neće biti onakav kakvim ga pamtimo. Naime, putnici koji će leteti avionom moraće čak četiri sata pre leta da budu na aerodromu zbog preventivnih pregleda.

Ponovo pokretanje aviosaobraćaja podrazumeva i nova pravila za putnike. Osim što će skočiti cene avionskih karata, a red letenja biće proređen, avionski putnici moraće čak četiri sata pre ukrcavanja u avion da budu na aerodromu, piše The Sun.

Avioprevoz mogao bi postati ozbiljan luksuz, jer će aviokompanije koje se pridržavaju pravila distanciranja možda morati drastično da povećaju cene karata, kako bi pokrile troškove zbog manjka putnika.

Sa aerodroma Hitrou ovih dana, Foto: EPA-EFE/ANDY RAIN

Zdravstveni pregled pre ukrcavanja

Ljudi će možda biti primorani da prolaze zdravstvene preventivne pregleda, kako bi mogli da uđu u avion. Putnici će verovatno morati da nose maske u avionu ili da lice prekriju šalovima kako bi se sprečilo širenje koronavirusa. Ove ekstremne mere mogle bi da budu primenjene u narednih pet godina, upozoravaju su stručnjaci. Svi putnici moraće da nose zaštitni pokrivač i biće udaljeni od drugih dok traje let.

Pravila socijalnog distanciranja mogu značiti da će aviokompanije popuniti samo 20 odsto letova. S obzirom da aviokompanije nadoknade svoje troškove samo kad je let 80 odsto pun, cene avionskih karata bi se mogle značajno povećati. Pandemija koronavirusa teško je pogodila aviokompanije, jer su avioni prizemljeni i nedeljama nisu leteli.

REUTERS/Stefan Jeremiah/Guliver

Socijalna distanca na nebu

„British Airways (Britiš Ervejz)“ ove nedelje otkrio je da postoji strah da će 12.000 radnika možda biti višak, pošto se aviokompanija bori da opstane. „Virgin Atlantic“ na čelu sa Ričardom Brensonom je takođe u velikim problemima. Naime, iz ove kompanije zatražili su od vlade pomoć u iznosu od 500 miliona funti.

Pročitajte još:

Endru Čarlton, izvršni direktor kompanije „Aviation Advocacy“ rekao je za Tajms: „Čak i ako večeras otkriju vakcinu, još uvek bi nam trebale dve godine da se vratimo na nivo od pre izbijanja pandemije. Kad malo bolje razmislim, verovatno će nam trebati pet godina. Biće manje letova, biće dostupno manje sedišta, cene će rasti i biće vrlo neprijatnih uslova zbog zahteva za nošenjem lične zaštitne opreme i održavanjem socijalne distance.“

Foto: Alexander Demianchuk / TASS / Profimedia

„Wizz Air“ danas poleteo

Kompanija „Easy Jet (Izi Džet)“ je početkom ove godine iznela plan da sva sedišta u sredini uvek budu prazna, što će se i sprovesti u delo od trenutka kada se avio saobraćaj ponovo uspostavi.

„Wizz Air (Viz Er)“ je prvi komercijalni avio prevoznik u Britaniji koji je danas ponovo počeo sa radom i poleteo je prvi avion. Inače će prevoziti na 15 destinacija, poput Budimpešte, Lisabona i Tenerifa, a kažu da će nošenje zaštitne opreme biti obavezno, kao i sva ostala pravila.

„Lufthansa“ nastavlja sa radom od ponedeljka, takođe uz obaveznu zaštitnu opremu i druge mere predostrožnosti, međutim, niko i dalje nije siguran da li će biti letovanja i kako će ono izgledati.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare