Foto: Shutterstock

Kompanija koja se bavi zapošljavanjem nedavno je predstavila novi algoritam, koji bi trebao da kaže koliko će se neki kandidat uklopiti sa svojim novim kolegama, ukoliko bude konkurisao za posao u željenoj kompaniji. Pomenuti algoritam daje i numeričku vrednost kako će se određeni kandidat pokazati u ulozi koja mu bude dodeljena na novom poslu.

Kako piše Biznis insajder, kultura zapošljavanja pada iz godine u godinu, što dovodi do homogenosti određenih radnih mesta i nanosi štetu u pogledu njihove raznolikosti. Glavni problem koji se stvara u određenim kompanijama jeste formiranje homogenih kanelarija, koje imaju brojne nedostatke, a najveći su donošenje pogrešnih odluka i ometanje kreativnosti.

ZGR, koji se specijalizovao za nabavku kadrova za izvršni nivo,tvrdi da se oko 40 odsto lidera, koji se angažuju izvan strukture kompanije, neće uklopiti ni posle 18 meseci u kompaniji. Zato se uz pomoć veštačke inteligencije biraju kandidati koji će biti „kulturno podobni“, što bi moglo da podigne njihove performanse i za 30 odsto, tvrde u ZRG.

Biznis Insajder je rezgovarao sa generalnim direktorom ZRG-a Larijem Hartmanom da vidi kako funkcioniše njegov algoritam.

„AI (veštačka inteligencija) može uskladiti radno iskustvo kandidata za generalnog direktora sa kulturom firme da bi utvrdilo da li će se uklopiti“, tvrdi on.

Hartman je rekao da algoritam analizira osam podataka iz radnog iskustva kandidata, u kombinaciji sa „alatkama za ocenjivanje kandidata“ i merenjem njegovog ponašanja. On je dodao da postoje različite informacione tačke, koje se povezuju u određeni brojčani rezultat.

Pre konačne procene za svakog klijenta analizira se kompanijska kultura svakog kandidata. Iako već postoje mnoge konsultantske firme koje se bave korporativnom kulturom, algoritam ZRG prednjači jer upoređuje prethodni rad kandidata sa specifičnom kulturom novog preduzeća.

„Kompanija možda ima pet do sedam ljudi koji intervjuišu buduće rukovodioce, ali oni zaista imaju malo načina da dobiju zbirne rezultate“, rekao je Hartman.

„Ta povratna informacija o kandidatu je važna. Da li nam se ta osoba sviđa, mislimo li da bi mogla da se dobro uklopi? “

Hartman je rekao da je ZRG pomogao kompanijama sa Fortune 500 liste (lista 500 najvećih kompanija u SAD, koje zajedno čine dve trećine američkog BDP sa 13,7 biliona dolara prihoda) u pronalaženju i zapošljavanju rukovodilaca.

„Naš fokus je pomaganje klijentima u donošenju boljih odluka o zapošljavanju koristeći datu tehnologiju i alate, koji nisu baš često ugrađeni u procese pretraživanja“, rekao je Hartman.

Na temu raznolikosti, Hartman je rekao da ZRG osigurava raznolikost kandidata za početak pre nego što uvede algoritam. Ipak, stručnjaci  za AI upozoravaju da algoritmi regrutovanja mogu da imaju pristranosti slične onima koji ih koriste prilikom odabira kandidata. Amazon je, na primer, ugasio interni AI alat za zapošljavanje 2018. godine jer je diskriminisao žene.

„Postoje različiti pogledi koji potiču iz kulturne raznolikosti, za koje se dokazano da pomažu kompaniji da raste i bude uspešna“, rekao je Hartman.

„Ali postoji nedostatak ako ne uzmete u obzir i ostale faktore.“, dodao je na kraju razgovora on.

Autor: Andrej Mlakar/Biznis Insajder

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare