Foto: EPA-EFE/MONICA M. DAVEY

Naučnici su došli do novog načina rešavanja problema "buke"u razvoju velikih kvantnih računara, javlja Indipendent.

Novo istraživanje, objavljeno u časopisu „Nejčr Fiziks“, uključuje nove algoritme koji mogu raditi u mnogo većim uređajima za kvantno računanje.

Naučnici su otkrili da je algoritam uspešno dijagnostikovao buku u sistemu – pronalaženje problema koji ranije nisu otkriveni.

Naime, „buka“ predstavlja najveći problem razvoja kvantnih računara i mora biti rešen pre njihove široke upotrebe.

Nova studija predlaže način suočavanja sa takvom bukom, zauzvrat potencijalno pronalazeći način za kontrolu te buke i razvoj mnogo boljih kvantnih računarskih sistema.

Buka je rezultat grešaka koje se uvode kada kvantni naučnici manipulišu „kubitima“ koji pokreću kvantni računar, i zato ona mora biti eliminisana pre nego što se bilo koji sistem može pouzdano koristiti.

Što je više kubita i što je sistem veći, buka postaje sve veći problem, što znači da ona predstavlja posebnu prepreku za izgradnju posebne vrste velikih kvantnih računara.

Novi algoritam omogućava naučnicima da bolje znaju koliko tih grešaka treba da bude i gde mogu nastati, što bi moglo biti uključeno u buduće uređaje kako bi im se omogućilo bolje ispravljanje grešaka.

Kvantni računari mogu potencijalno da promene način na koji koristimo tehnologiju, omogućavajući rešavanje problema koje je nemoguće rešiti pomoću računara koje koristimo danas.

Ova vrsta računara predstavlja revolucionarnu novu tehnologiju koju možemo očekivati u budućnosti.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare