Austrijanac Martin D. koji je želeo da rezerviše hotel na hrvatskoj obali za početak septembra, upozorio je ljude da čitaju "sitna slova" na stranicama za rezervacije jer ih odmor može koštati skuplje od planiranog.
Kako javlja austrijski portal Heute, Martin D. iz Salzburga upozorio je na hotelsku rezervaciju koja je u sebi imala “skrivenu klauzulu”. On je hteo da rezerviše smeštaj u hotelu koji je u vlasništvu jedne od vodećih austrijskih turističkih kompanija u Hrvatskoj.
Ali, tada je uočio da sitnim slovima piše da hotel zadržava pravo promene cene nakon ranije sklopljenog ugovora o rezervaciji ako dođe do promene kumulativnog indeksa mesečne stope inflacije veće od 110% u odnosu na septembar 2022. godine, prema Eurostatu.
„Klauzula se pojavljuje samo kada kliknete na mali, bledo sivi pozivni znak. Uveren sam da mnogi ljudi neće otkriti sitna slova tokom procesa rezervacije“, upozorio je Martin D.
Prema onome što piše na stranici turističke kompanije, korekcija cene moguća je do mesec dana pre datuma dolaska, o čemu će gost biti obavešten na odgovarajući način. Kako piše Heute, reč je o cenama koje su zaista dopuštene prema hrvatskom zakonu i koje je kompanija takođe potvrdila, prenosi Jutarnji list.
Gost može odbiti novu cenu u roku od 8 dana, iako se ugovor smatra raskinutim i već uplaćeni iznos će biti vraćen.
„Gost se mora pravovremeno odjaviti. Budući da ovaj hotel možete besplatno otkazati do 4 dana pre dolaska uz odabranu opciju “standardna cena”, to ne bi trebalo da bude problem“, napominje bečki advokat dr Erik Hajnke.
To bi međutim značilo da je turista ostao bez godišnjeg odmora u željenom smještaju.
Martin D. taj rizik nije želeo da preuzme pa se odlučio za drugi lanac hotela bez takve klauzule.
„Važno je čitati sitna slova prilikom rezervacije hotela u Hrvatskoj“, zaključio je Martin D.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare