Scena iz filma Glass Onion: A Knives Out Mystery Foto:Tanjug/John Wilson/Netflix via AP

Možda se i vi pitate isto pitanje- Čekaj, bre, ermevitozahebavate da i publika i kritika podjednako entuzijastično aplaudiraju Rian Johnsonovom uratku/uracima kao da se radi o ne znam kakvim kreacijama, a ne o duhovitom apgrejdovanju krimi-misterija Agathe Christie i njenog flembojantnog junaka- detektiva Herculea Poirota (koji možda čak i deli svoje belgijske korene sa svojim naslednikom Benoitom Blancom)?!!

„Glass Onion: A Knives Out Mystery“ (2022, r. Rian Johnson)

Ovo samozapitkivanje, naravno, ne znači da u tim ostvarenjima ne uživam, čak više nego što sam mislio da želim!

„Glass Onion: A Knives Out Mystery“ je uprkos komplikovanom nazivu samo nastavak Johnsonovog hita „Knives Out“ koji je potom Netflix otkupio za svoju platformu i, ako je verovati planovima, gledaoce očekuje i drugi nastavak, a možda i treći i četvrti…

Ovaj put, „legendarni i najbolji detektiv na svetu“, Benoit Blanc (u zavodljivoj interpretaciji Daniela Craiga, koji, ako ništa, pokazuje da je veliki glumac time što nakon tumačenja strejt-mačo ikone, Jamesa Bonda, bez problema igra gej detektiva), dolazi u Grčku na ostrvce nekog milijardera, da bude deo njegovog „murder mystery party-ja“, a zapravo razrešava sudbinu zavade između milijardera i njegove bivše partnerke, u koju su umešani i njihovi zajednički prijatelji (namerno trapavo formulišem da vam ne bih previše otkrio).

Prve dve trećine filma bile su mi vrlo zabavne i zabavnije nego što sam mislio da hoće. Johnson ima fenomenalan seting, raskošnu i ekscentričnu scenografiju i dovoljno zabavnog detektiva da neutrališe relativno plitko date ostale junake, sa kojima potom ne provodimo previše vremena dok „misterija“ krene, već stvari neplanirano planu odjednom i u tom plamenu tokom praktično jedne noći i jednog dana svi sagorevaju.

Johnsonova postavka ima brojne rupe i možda ne bi trebalo da se previše „detektivski“ bavite njome, već je bolje da se prepustite crnohumornoj vožnji i divite Johnsonovim rediteljskim egzibicijama kojim dobro raspoloženi glumci, uprkos tanušnom scenariju, žele da ponude najbolje što mogu. Kada dođe do rasplitanja, film pada, bivamo zapljusnuti previdljivim raspletom, u čijem srcu je dosta klišeizirana masa motiva i ciljeva. Očekivao sam da će Johnson da nam ponudi nešto daleko ekscentričnije i neobičnije, nešto što će izvrnuti celu potragu (za ubicom) na glavu, ali to definitivno izostane. Kada oljuštite sve slojeve luka, u srcu nema semenke mandarine ili crva (sumnje).

U tom smislu, „Glass Onion“ je svakako dobar televizijski/Netflixovski/strimerski film koji površini malog ekrana daje više nego što ovaj inače dobija i u kontekstu tih propozicija, cenim da će vam tokom produženih novogodišnjih praznika ovaj film prijati kao „teve poklončić“ kakav niste očekivali.

Bonus video: Zabranjeni snimci Filmskih novosti