telefon
Foto: Dmitrii Bachtub / Alamy / Alamy / Profimedia

Ministar Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zoran Đorđević uveo je od danas pojačan inspekcijski nadzori u svim centrima za socijalni rad i odeljenjima za dečiju zaštitu pri opštinskim i gradskim upravama, tokom vanrednog stanja..

BETA

Kako se navodi u saopštenju, u ustanovama socijalne zaštite za smeštaj korisnika, pokrenuta je akcija „tajni klijent“, koja ima za cilj „proveru dostupnosti informacija gradjanima telefonskim putem, kao i ljubaznost zaposlenih“.

„Inspektori socijalne zaštite koji su dobili rešenje za rad od kuće, potpuno anonimno i po slučajnom izboru, u toku radnog vremena svakog radnog dana, pozivaće ustanove odnosno službe, kako bi proverili da li se zaposleni javljaju na dežurne telefone, da li građanima daju potpune i tačne informacije“, navodi se.

Dodaje se da će se tom akcijom proveravati i njihova ljubaznost.

 

„Na osnovu zakona koji nam to omogućavaju, odlučili smo da u vreme vanrednog stanja vršimo pojačanu kontrolu sprovodjenja poverenih poslova. Dužnost i obaveza Ministarstva je da vodi računa o dostupnosti informacija, o pravima i uslugama naših gradjana”, rekao je Đorđević.

On je kazao da u uslovima vanrednog stanja i ograničenja kretanja, telefonska komunikacija mnogima predstavlja jedini način da dodju do informacija kako bi ostvarili prava koja im po zakonu pripadaju.

„O rezultatima akcije ministarstvo će periodično informisati Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave kao i ministarstvo nadležno za kontrolu i rad opštinskih organa i Zaštitnika gradjana, u cilju preduzimanja mera iz njihove nadležnosti“, najavio je Đorđević.

Po tom principu, kontrolu svojih filijala će raditi Nacionalna služba za zapošljavanje i Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje.