Podeli:
Foto: akg-images / AKG / Profimedia

Dok nastavnik osmake upoznaje sa tim da je Nedić bio "čuveni general i heroj Prvog svetskog rata koji je hteo da sačuva Srbe od okupatora", razvila se žučna tviter rasprava o rehabilitaciji.

“Više osoba je ponuđeno, najvažnija osoba koja se nalazila na teritoriji Srbije Milan Nedić, čuveni general iz Prvog svetskog rata, veoma poznat, heroj, veoma bitna nacionalna figura…”

Tako počinje predavanje iz istorije za osmake koje je emitovano na RTS3, koje bi se moglo nazvati “rehabilitacijom uživo”.

“Više puta je odbio ponuđenu čast, ali čuvši za zlodela u Nezavisnoj državi Hrvatskoj, misleći da će moći da pomogne bar koliko-toliko, Milan Nedić je 29. avgusta 1941. prihvatio da formira vladu nacionalnog spasa, iako je najverovatnije znao da bilo kakva saradnja sa okupatorom neminovno vodi takođe njegovoj propasti”, nastavio je predavanje profesor istorije.

Foto: Printscreen/Twitter Srdjan Dragojevic

U narednih minut samo je pomenuo da je Nedić formirao odrede državne straže, “takozvane “Nedićevce”, da bi potom osmacima preneo da je, tokom vladavine, nagovarao narod da se ne diže protiv okupatora zbog naredbe o streljanju stotinu talaca svih uzrasta i oba pola za svakog ubijenog nemačkog vojnika, “mislivši da je to čisto gubljenje srpskog nacionalnog tela”.

Takvi stavovi naišli su na odobravanje dela Tviter publike:

Foto: Printscreen/Twitter 1 + 1= 2

Stojanović: Škola je predvodila reviziju istorije

Istoričarka Dubravka Stojanović za Nova.rs kaže sa kolegama ravno 17 godina upozorava da je došlo do potpune revizije istorije i rehabilitacije kolaboracionista iz Drugog svetskog rata u udžbenicima istorije.

“To se desilo prvo u udžbenicima za 8. razred za školsku 2003. godinu, jer se, u skladu s ideologijom koja je pobedila 5. oktobra, trebalo obračunati sa socijalističkim režimom i na području sećanja, pa i tumačenja Drugog svetskog rata. To je bilo važno jer je taj rat bio osnivački mit prethodnog režima, pa je bilo potrebno naći svoje “ideološke očeve” na suprotnoj strani”, objašnjava Stojanović kako je uopšte došlo do “revizije uživo” tokom emitovanja časova za osmake na RTS3.

Ona naglašava da su igre sa fašizmom i antifašizmom dovele društvo u potpunu dezorijentaciju kada je u pitanju “bazično dobro i zlo”.

“Strašno je što je baš škola predvodila reviziju istorije, a posle su došli zakoni o izjednačavanju četnika i partizana, rehabilitacije, TV serije… Poseban problem je u tome sto niko ne moze da zna koliko još nastavnici na casu to “dograde”, kaže Stojanović, ali i konstatuje da možda nije loše što je po prvi put i široka javnost videla kako izgleda čas istorije za osmake.

Dubravka Stojanović Foto: Medija centar Beograd

“Sad ostaje nada da će se ovom pitanju ozbiljnije prići. Ali ostaje pitanje kako je izabran baš ovaj nastavnik, čiji je on bio izbor? Bilo da ga je izabrao RTS ili ministarstvo, zaključak je isti – on je čovek od poverenja za ove teme, iza njegovog tumačenja stoji država”, zaključuje Dubravka Stojanović.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram