Foto;Shutterstock

Gerontološki centar Kruševac od momenta proglašenja vanrednog stanja primenjuje i sprovodi sve preporuke Ministarstva zdravlja, Ministarstva za rad, Zavoda za javno zdravlje Kruševac i drugih nadležnih organa i mere zaštite kako korisnika, tako i zaposlenih, saopštilo je danas Ministarstvo za rad.

Ministarstvo ističe da su od 10. marta u toj ustanovi zabranjene posete korisnika i zabranjen je ulazak u ustanovu svim trećim licima, a dobavljači koji dopremaju hranu i ostale potrebe, mogu da dopremaju robu samo do kapije, odnosno portira.

Navodi se da su dan kasnije, po nalogu direktora, svi zaposleni počeli da nose zaštitnu odeću i obuću, maske i rukavice, da se presvlače u prostorijama koje su posebno određene za tu namenu i koje se redovno dezinfikuju.

Tog dana su i mediji obavešteni da su u Gerontološkom centru Kruševac zabranjene posete.

U tom centru je 12. marta doneta je Odluka o formiranju Komisije za zaštitu od bolničkih infekcija, a na ulazu u ustanovu je postavljena dezobarijera za dezinfekciju obuće, kao i ispred svakog objekta, kaže se u saopštenju.

Istog dana je izdat nalog zaposlenima u kuhinjskom bloku o obaveznoj dezinfekciji ruku svih zaposlenih više puta u toku dana, pojačana je dezinfekcija podova i radnih površina više puta u toku dana, pojačana dezinfekcija pribora i posuđa, pojačana kontrola pranja ruku korisnika pri ulasku u trpezariju i izdat je nalog da sve prostorije u svim objektima centra svakodnevno dezinfikuju.

Taj centar je, 13. marta, navodi Ministarstvo, doneo plan i mere zaštite službe zdravstva i plan rada medicinskog osoblja, negovatelja i čistačica po smenama.

Takođe, svi zaposleni potpisali su izjave da su upoznati s preporukama Ministarstva koje se odnose na sprečavanje širenja bolesti u ustanovama socijalne zaštite.

Određeni su i dežurni telefon, dostupan 24 sata, za informisanje srodnika o stanju korisnika, i broj telefona na raspolaganju korisnicima ove usluge 24 sata i organizovan rad – kontaktiranje telefonom korisnika usluga i dostava hrane i lekova do vrata, bez ulaska u domaćinstva.

Omogućene su i dozvole za kretanje u vreme policijskog časa za zaposlene koji rade po smenama i organizovan prevoz zaposlenih kombijem iz udaljenih sela do ustanove.

Smanjen je, dodaje Ministarstvo, kontakt socijalnih radnika sa korisnicima, dok je zaposlenima parkiranje na parkingu ustanove zabranjeno.

Zabranjeno je primanje i unošenje paketa za korisnike od strane srodnika i trećih lica.

Ustanova je, navodi Ministarstvo, od 15. aprila po preporuci ministarstva počela sa preventivnom samoizolacijom.

Formirane su dve grupe od po 35 zaposlenih, koji se smenjuju na dve nedelje, dok druga grupa za to vreme boravi u kućnoj samoizolaciji.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram