Foto:Profimedia.rs

Administracija u Srbiji je preglomazna i nedovoljno efikasna, ocenjeno je u Izveštaju o stanju reforme javne uprave koji je sačinio Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA).

Statistika pokazuje da svakih deset punoletnih građana opslužuje jedna osoba zaposlena u javnoj upravi, ali problem predstavlja to što ne postoje zvanični podaci o zadovoljstvu građana kvalitetom usluga koje im se pružaju, ukazuje CRTA.

Kao jedan od većih problema u vezi s podizanjem profesionalnog nivoa administracije navedeno je to da se 63 odsto visokih državnih službenika postavlja u svojstvu vršilaca dužnosti i bez konkursa.

„Takav, lako zamenljiv kadar podložan je manipulaciji u svrhu političke podobnosti“, navedeno je u saopštenju, uz podatak da u organima uprave ima 599.247 zaposlenih.
Podseća se i da još uvek nije usvojena Strategija za decentralizaciju, koja bi trebalo da bude jedan od stubova reforme javne uprave.

„Nijedna lokalna samouprava nije dobila od državnih revizora pozitivnu ocenu za finansijsko poslovanje, a neuređenost finansija gradova i opština se direktno odražava na slab kvalitet usluga koje građani dobijaju na lokalnom nivou“, naveli su iz organizacije CRTA.

Pored ostalog, zamera se i usvajanje dokumenata javnih politika po ubrzanoj proceduri, pa je tako od početka 2018. do decembra 2019. godine je 128 zakona usvojeno koristeći ovaj mehanizam, nasuprot 222 u redovnoj proceduri, što čini 57 odsto od ukupno usvojenih zakona.

Kako je ukazano, pozitivna promena ogleda se u nameri države da pomeri fokus na digitalizaciju usluga, raste broj korisnika portala E-uprava (983.652), ali istovremeno istraživanja pokazuju da je polovina građana Srbije digitalno nepismena.