Foto: Mc Odbrana

Beogradski sajam očekuje uskoro zatvaranje privremene COVID bolnice, a za kraj juna planirane su žurke na otvorenom, koje će uz poštovanje epidemioloških mera biti svojevrsno otvaranje sezone, rekao je danas za Tanjug pomoćnik komercijalnog direktora Beogradskog sajma Aleksandar Ivković.

„Ponosni što smo uspeli da damo sve resurse u borbi protiv pandemije, a zatvaranje bolnice na sajmu će omogućiti da se okrenemo primarnoj delatnosti“, kaže on.

Sajmovi su u Beogradu zaustavljeni početkom marta pred tradicionalni sajam automobila, a Ivković kaže da su neke manifestacija otkazane dok su druge odložene i biće održane na jesen u zavisnosti od situacije.

„Jako je teška poslovna situacija, osuđeni smo na svoje resurse koji su nam ovom prilikom blokirani, ali gledamo u svetlu budućnost i nadamo se da ćemo u jesenjem periodu napraviti koliko toliko dobar poslovni rezultat“, rekao je on.

Sajamske manifestacije su u Beograd prošle godine privukle 70.000 stranih i 25.000 domaćih gostiju koji su ostvarili potrošnju od 1,3 milijarde dinara.

„To je bila rekordna godina u poslednjoj deceniji za Beogradski sajam, nadali smo se da ćemo ga 2020. prevazići što je nažalost surovo prekinuto pandemijom“, kaže on.

Tokom leta se ne očekuju sajmovi, ali bi moglo da bude nekih drugih događaja.

„Mi ćemo pokušati maksimalno da iskoristimo period pre nama, nadamo se skorom izmeštanju kovid bolnice, tako da verujemo da ćemo uspeti sa našim resursima da nadomestimo sve što smo propustili u prvoj polovini ove godine“, rekao je on.

Šteta zbog neobavljanja delatnosti u protekla tri meseca za Beogradski sajam je ogromna.

„Podatke prikupljamo i tek će u narednom periodu moći da se procene, očekujemo pomoć od države i svih drugih privrednih subjekata jer je zaista važno da imamo velike sajamske manifestacije koje privlače veliki broj turista i posetilaca u sam grad i državu generišući jako veliku potrošnju, i tako direktnu korist za sve privredne subjekte u državi“, kaže Ivković.

Svetski dan sajamske industrije je 3. jun, a globalna mreža velikih međunarodnih sajmova godišnje održi 32.000 sajamskih manifestacija sa više od 4,5 miliona kompanija učesnica.

Tokom sajmova globalno kompanije dolaze u kontakt sa preko 300 miliona posetilaca a ukupan poslovni učinak, uključujući direktne, indirektne i indukovanu prodaju je veći od 250 milijardi evra.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare