Foto: Darya Petrenko / Alamy / Alamy / Profimedia

Udruženje banaka Srbije pozvalo je građane da na šaltere dolaze samo ukoliko je neophodno i da intenzivnije koriste mobilno i elektronsko bankarstvo.

Banke u Srbiji prilagodile su svoj rad aktuelnoj situaciji u našoj zemlji i preduzele  brojne mere kako bi zaštitile zdravlje klijenata i svojih zaposlenih, saopštilo je  Udruženje banaka Srbije.  Kako se ističe, sanitarni i  higijenski standardi u filijalama podignuti su na najviši nivo, a pojedinačna uputstva razlikuju se u detaljima od banke do banke. Za ove mere banke su pripremljene od ranije i u skladu sa zakonskim  obavezama i internim procedurama imaju adekvatne planove za postupanje u ovakvim situacijama.

U skladu sa navodima Svetske zdravstvene organizacije građanima se savetuje da što više koriste bezgotovinske vidove plaćanja, kako bi izbegli dodir sa gotovim novcem.

„U situaciji u  kakvoj  je danas Srbija, kao i čitav svet, za građane je važno da imaju na raspolaganju pouzdane i bezbedne bankarske usluge. Kao neko ko je u svakodnevnom kontaktu sa svim finansijskim ustanovama,  mogu  da kažem da je bankarski sektor u Srbiji u potpunosti spreman da tu uslugu pruži“, kaže Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije.

Što se tiče zaštite zaposlenih u bankama, u Udruženju banaka ističu da su i u toj oblasti preduzete opsežne mere. Najčešće je u pitanju ukidanje sastanaka licem u lice i prelazak na digitalnu komunikaciju, ograničenje službenih putovanja, podizanje higijenskih standarda. Banke pojedinačno  razmatraju opciju rada od kuće, ali tako da to nikako ne utiče na uslugu pruženu klijentima.