Foto: Krisana Antharith / Alamy / Alamy / Profimedia

Automobili zapravo postaju prazne karoserije u koje ćete za sve ono što želite da "ubacite", odnosno koristite, morati mesečno da plaćate. Posle Tesle, BMW-a i Audija koji su ovaj trend započeli, sada stiže i Mercedes koji je otišao korak dalje, pa kupcima nudi pretplatu na snagu motora.

Tehnološke kompanije proteklih godina su se, umesto na jednokratnu kupovinu, fokusirale na mesečne odnosno godišnje pretplate za svoje usluge. Takav pristup polako počinju da primenjuju i kompanije iz automobilske industrije. Posle vesti o pretplati za korišćenje mnogih komfornih opcija u automobilima, čini se da su se stvari malo otele kontroli.

Prva je s tim počela Tesla, nedavno i Audi za određene funkcije klima uređaja, ali i BMW koji je najavio da će kupci nekih njihovih automobila koji žele grejana sedišta tu dodatnu opciju morati da plaćaju 18 dolara mesečno. Ta odluka je naišla na žestoke kritike korisnika, a nameravali su i da uvedu pretplate na korišćenje Android Auta i Apple Car Play-a, što su hteli da naplaćuju dodatnih 80 dolara godišnje, piše dnevnik.hr.

Međutim, sve to je samo početak.

Ideju o plaćanju pretplate za korišćenje određenih opcija u automobilima sada uvodi i Mercedes-Benz koji je otišao korak dalje. Iz nemačke kompanije kažu da će onima koji se odluče na plaćanje pretplate otključati opciju koja će pružiti više snage i obrtnog momenta automobilima. Za cifru od 1.200 dolara godišnje njihov automobil će sekundu brže stići od 0 do 60 milja na sat – za 5,2 sekunde u odnosu na 6,2 sekunde, koliko će trebati automobilima čiji vlasnici ne plaćaju pretplatu.

Ta pretplatnička opcija, koja, nije teško zaključiti, takođe neće oduševiti vlasnike Mercedesovih automobila, na početku će biti dostupna samo u SAD i samo na električnim modelima Mercedes EQE i Mercedes EQS.

Uvođenje te opcije nije iznenađujuće, ali je „obeshrabrujuće“, komentarisao je za BBC automobilski stručnjak Jack McKeown. Kaže da kada se mesečna pretplata plaća za telefon ili internet, time se plaća kompanijama za održavanje mreže, dok će u slučaju Mercedesa korisnici plaćati za opciju za hardver koji je već ugrađen u sam automobil.

Pokušaj izvlačenja dodatnog profita od pretplatničkih servisa je zabrinjavajući trend i nadam se da će se korisnici pobuniti protiv toga, dodao je McKeown.

Bonus video: Vozili smo Mercedes EQS

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare