polovni automobili
Foto: Shutterstock

Mnogi faktori utiču na vrednost automobila tokom njegove preprodaje: od potražnje, boje pa čak i lokacije. Mnogi od vas upoznati su sa važnošću ovih faktora, ali ako ulazite na tržište polovnih automobila prvi put, bez obzira da li prodajete ili kupujete, onda je ova lista za vas.

1. Gubitak vrednosti

Gubitak vrednosti predstavlja noćnu moru svakog kupca novog automobila. Onog trenutka kada se odvezete od autosalona, vaš novi automobil gubi 10% početne vrednosti. Nakon godinu dana, prema proseku, vaše vozilo izgubilo je 20% vrednosti, a nakon pet godina, vaš će automobil vredeti samo 40% originalne maloprodajne cene proizvođača. Ovo utiče i na cene polovnih automobila, pa uvek treba razmotriti starost automobila jer ona dosta utiče na njegovu vrednost.

2. Potražnja

Odnos ponude i potražnje uveliko utiče na tržište polovnih automobila. Primera radi, neki od faktora koji pozitivno utiču na potražnju za automobilima uključuju ograničene i posebne verzije zbog kojih su proizvedene male količine, zatim sportski automobili sa ručnim menjačem, ili jednostavno popularni modeli koji svojim karakteristikama odgovaraju većini kupaca.

3. Kilometraža

Gotovo svi ste upoznati sa važnošću broja koji se nalazi na satu vašeg automobila, ali svakako, ovaj faktor je potrebno dodati na ovu listu.

polovni automobili
Foto: Shutterstock

Manja kilometraža znači manje potrošen automobil, što povećava njegovu vrednost na tržištu. Prema Carfaxu, vožnja automobilom više od 16.000 kilometara godišnje nije idealna ako mislite da ga prodate po dobroj ceni.

4. Stanje

Automobil će kupcu biti privlačniji ako je njegov celokupni spoljašnji i unutrašnji izgled dobro održavan i čist.

U stvari, opšte stanje u kojem se automobil nalazi verovatno je važniji većini nego broj koji mu se nalazi na instrument tabli.

Mnogi će rado kupiti automobil iako ima dosta kilometara ali je njegovo stanje odlično, dok će čudni zvukovi, ogrebotine, nedostatak nekih elemenata, pukotine vetrobranskog stakla, elektronika koja ne funkcioniše, rđa i istrošene gume verovatno oterati svakog kupca, čak i ako automobil nije prešao puno.

5. Performanse

Kao i izgled automobila, njegove mehaničke performanse takođe zahtevaju pažnju i održavanje, a postojeći problemi poput curenja ulja, istrošenih kočionih pločica ili lošeg izduvnog sistema odraziće se na cenu automobila. Uz ovo, treba napomenuti kako dokumentacija o održavanju i redovnom servisiranju automobila može pozitivno uticati na vrednost prilikom preprodaje.

6. Rđa

Jasno je kako niko ne želi da se bavi saniranjem rđe nakon što je kupio automobil, zbog toga postoje koraci kojim ćete je zaustaviti u korenu.

polovni automobili
Foto: Shutterstock

Održavajte spoljašnjost automobila čistom, posebno ako živite u snežnim predelima gde se na putevima nalazi dosta soli, a ako primetite najmanji znak korozije, najbolje je popraviti pre nego što se raširi.

7. Boja automobila

Verovali ili ne, čak i boja vašeg automobila može uticati na njegovu vrednost prilikom preprodaje, i ovde ne mislimo na opšte stanje laka.

polovni automobili
Foto: Shutterstock

Naime, postoje trendovi preferencija boja među potrošačima, poput podudaranja boje i marke automobila, a retkost neke boje takođe može igrati ulogu. Neki izveštaji navode belu boju kao najpopularniju prilikom preprodaje.

8. Reputacija marke

Jednostavno je, neki brendovi automobila vrede više od drugih na tržištu automobila jer bolje čuvaju vrednost, ili su na boljem glasu zbog drugih stvari. Primera radi, AutoGuide navodi Toyotu kao najpouzdaniji i najkvalitetniji automobil koji najmanje gubi na vrednosti. Automobili sa lošijim rejtingom pouzdanosti, performansi ili kvalitetom izrade slabije prolaze na tržištu, čak i ako je proizvođač napravio poboljšanja.

9. Popusti

Kako piše Auto Klub, nekada se događa da proizvođač ponudi podsticaje ili popuste za prodaju novog vozila, što može negativno uticati na vrednost prilikom preprodaje.

polovni automobili
Foto: Shutterstock

Ako je zastupništvo snizilo cenu automobila kada je bio nov, to će se osetiti i na vrednosti nakon par godina, a događa se i da marka pojeftini u globalu.

10. Lokacija i klimatski uslovi

Vaš položaj na Zemlji može takođe uticati na vrednost vašeg automobila. Na primer, ako živite u mestu gde je pretežno snežno i mokro zimsko vreme, tada ćete za svoj automobil sa pogonom na sva četiri točka moći da tražite više nego neko ko živi u drugačijim klimatskim uslovima. Sa druge strane, sportski kabrioleti će u tom slučaju vredeti manje. Takođe, automobili koji su garažirani mogu ponuditi bolju vrednost preprodaje.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram