Foto:Porsche

Nije slučajno to što Porsche slavi jubilej neverovatne Mercedesove limuzine 500E, koju čak čuvaju i u svom muzeju. Pre 30 godina, zadatak Porschea je bio da E-Klasu W124 pretvori u sportsku limuzinu koju pokreće V8 motor.

Pročitajte još:

Nedavno smo pisali o Mercedes-Benz 500E modelu kog mnogi smatraju najsavršenijom limuzinom ikada napravljenom, a u čijem razvoju je pomogao i „suparnički“ Porsche.

Juče je 500E proslavio 30. rođendan i time zvanično ušao u „dvoranu“ oldtimera.

Zasnovan je na W124 generaciji „zlatne“ E-Klase, a s obzirom na to da je predstavljao model visokih performansi, Mercedesu je bila potrebna pomoć u montiranju velikog motora u manju karoseriju.

Foto:Porsche

Šire telo nije bila opcija zbog linije za montažu i ovde u priču dolazi Porsche, koji je bio u finansijskim problemima, pa je projekat bio dobro došao za oba proizvođača.

Foto:Porsche

Zadatak Porschea bio je da pretvori W124 E-Klasu u sportsku limuzinu koju pokreće V8 motor.

U realizaciji, Porscheovi inženjeri su preradili veći deo karoserije. 500E bio je oko 5,6 centimetara širi od standardne E-Klase, a ugrađeni su i novi elementi, poput drugačijih i agresivnijih branika i prepoznatljivog zadnjeg krila. Uz to, najviše posla bilo je pri proširivanju motornog prostora kako bi odgovarao 5,0-litarskom V8 iz Mercedesa SL 500.

Foto:Porsche

Osim toga, radi bolje raspodele težine, akumulator je premešten u prtljažnik, a automobil je u odnosu na standardni model spušten za 2,3 centimetra, i ugrađene su veće kočnice. Uz to, za razliku od standardne E-Klase, svaki 500E bio je četvorosed zbog velikog zadnjeg diferencijala koji je zauzeo mesto srednjeg sedišta pozadi.

Kroz praznine oko farova u motorni prostor je ulazio vazduh, a usis je izolovan kako ne bi stvarao previše buke. U svom konačnom obliku, 500 je proizvodio 322 KS i 470 Nm obrtnog momenta, a na putu do maksimalne brzine od 250 kilometara na sat, stotku je „hvatao“ za samo 5,5 sekundi.

Foto:Porsche

Predstavljen je 1990. godine na salonu automobila u Parizu, a njegova proizvodnja započela je malo kasnije te godine.

Osim stvaranja samih nacrta, i proces izrade je bio poprilično složen, zbog čega je išao sporo.

Naime, Mercedes je Porscheu dostavljao delove karoserije, a nakon što je Porsche te delove sastavio, vraćao ih je u Mercedes na lakiranje, da bi opet posle završili u Porscheu na konačnoj montaži.

Proces je trajao 18 dana, a do kraja proizvodnje napravljeno je ukupno 10.479 primeraka.

Foto:Porsche

Holscher i Monig su na dan 30. rođendana modela, provozali 500E:

„Upravljanje je fenomenalno. Linearno ubrzanje je izvrsno, kočnice su izvanredne i zadovoljstvo mi je da vozim ovaj automobil vrlo dinamičnog karaktera. Zvuk V8 motora je neupadljiv, ali izražajan“, rekao je Holscher ponosno, znajući da se većina toga može pripisati trudu njegovog kolege i njega.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram