Foto: Miloš Nikodijević i Nikola Stojanović

Tokom prethodnih godina, Čačani Igor i Goran Brković su stekli reputaciju izuzetno veštih majstora zahvaljujući brižno sklapanim rekreacijama Abarth vozila, ali u njihovoj radionici nastalo je i nešto što se ne viđa često - jedan sasvim drugačiji projekat koji vam danas predstavljamo.

U potrazi za novim izazovima, Igor i Goran su se od trkačkih pista prohujalih vremena okrenuli slatkom životu šezdesetih godina. Njihov projekat je Ghia Jolly – replika još jednog retkog vozila nastalog na bazi Fiata 600.

Ovaj automobil je nastao iz danas zaboravljene potrebe za automobilom za mediteranske plaže, vinograde i nepregledna imanja, a torinska karoseristička kuća poznata po svojim ekstravagantnim kreacijama ga je ručno pravila od narodnih Fiata 500 i 600. Minijaturni mondenski automobili se nikada nisu oformili kao klasa, ali popularnost ovih kreacija je veća nego ikada, te Ghia Jolly i danas budi jednaku pažnju među jednako imućnim kolekcionarima.

Foto: Miloš Nikodijević i Nikola Stojanović

Ovaj Jolly je rađen oko godinu dana, tačno onoliko koliko je potrebno da se osnova izradi, a gola školjka zatim pripremi, zaštiti i ofarba, svi potrebni delovi nabave, sredi kompletna mehanika i dodaju fini detalji koje je često najveći izazov pronaći. „Mi se trudimo da sve uradimo bolje nego što ima u ponudi. Od početka smo se time vodili“, kaže Igor. Iako njihovi projekti jesu komercijalni, braća Brković ne stavljaju komercijalnost na prvo mesto: „Brat je mogao da radi klasičnu mehaniku, a ja sam elektroinženjer i bavim se programiranjem, a tu uvek ima posla. Ali eto, hteli smo da radimo nešto drugačije, nešto što nas ispunjava i u početku su nas gledali sa čuđenjem. Svaki auto pravimo za sebe, od kako smo krenuli. Ako neki od njih ne pronađe kupca, mi ćemo biti jako zadovoljni da ostane nama ili našim potomcima.“ rekao je Goran.

Završeni Jolly projekat u boji mente sa belim ciradnim krovom, za razliku od Abartha, gde je fokus braće bio na mehanici i rekreaciji performansi legendarnih trkačkih automobila, u prvi plan stavlja umeće oblikovanja karoserije: „Kad smo napravili tri Abartha, želeli smo da se dokažemo u drugom svetlu.“

Ono po čemu se Jolly braće Brković razlikuje od većine rekreacija jeste pažnja na najsitnije detalje koja se ogleda u svakom aspektu ovih automobila. Uz savršeno prenete mere karoserije, farba tako prati originalne boje, branike, izgled mekog krova, te sedišta od trske i brojne druge detalje. „Gotovi mehanizmi mogu da se kupe, ali je pitanje da li bi tako nešto moglo da se iskoristi. To je i u Italiji bio ručni rad, a i naš Fića se fabrički već razlikuje sa leve i desne strane.“

Foto: Miloš Nikodijević i Nikola Stojanović

Konstrukcija prednjih sedišta je prerađena od starog tipa Fiće, dok je zadnja klupa pravljena, a sedišta su pletena ručno, u Goranovoj dnevnoj sobi i taj posao je trajao pet dana. Potpuno neprimetno, u ovaj Jolly je upleteno i par modernih izuma, kao što su kablovi za punjenje mobilnih telefona, a Igor se trudio da ih vešto sakrije i uklopi sa odmerenim originalnim dizajnom table.

Sve fotografije i najsitnijih, prefektno odrađenih detalja, kao i sjajno sklopljenog motora pogledajte ovde, gde je i celokupna priča o jedinstvenom čačanskom projektu.

Izvor: Autoslavia

Bonus video: Pogledajte kako se vozi trotočkaš iz serije „Mućke“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram