Foto: BMW

Vlasnici motocikala se neretko odlučuju da fabričko ogibljenje sa kojim motocikl dolazi, zamene za "aftermarket" (Ohlins, K-Tech, Showa, itd.) Ovo najčešće rade motociklisti koji često putuju ili povremeno/stalno odlaze na vožnje po stazi. Tu se postavlja pitanje zašto je to tako i u čemu se razlikuje aftermarket ogibljenje od fabričkog?

Dokaz za to da fabrički ugrađena ogibljenja često ne ispunjavaju sve zahteve, leži u tome što možete u prodaji pronaći dva identična motocikla, ali u dve verzije – sa fabričkim ili aftermarket ogibljenjem.

Zašto je to tako i znači li to da fabričko ogibljenje nije dovoljno dobro? Daleko od toga da fabrički ugrađena ogibljenja nisu dovoljno dobra, ali imaju svoja ograničenja. Ona koja su fabrički ugrađena proizvođači podešavaju tako da funkcionišu za prosečnog vozača i na način da se uklope u određeni budžet, usled ograničenja prodajne cene motocikla.

Takva ogibljenja i njihove sastavne komponente mahom se proizvode u fabrici u kojoj se proizvode motocikli. Problem se javlja jer su tolerancije pri proizvodnji komponenti za ogibljenje veće i same komponente nisu toliko precizno obrađene, kao što je to slučaj kod specijalizovanih proizvođača samih ogibljenja.

Osim same izrade komponenti, razlikuju se i materijali od kojih su komponente ogibljenja napravljene.

Fabričko je napravljeno za vozače neke prosečne težine ili visine i za opštu upotrebu. Neretko komponente unutar ogibljenja nisu dimenzionisane za vozače težine od npr. 90 kg ili za upotrebu vožnje na stazi. Zato vlasnici neretko ugrađuju snažnije opruge u prednje viljuške kako bi mogle da pruže optimalno ponašanje prilikom vožnje.

Foto: BMW

Danas gotovo sva fabrički ugrađena ogibljenja imaju mogućnost podešavanja povrata, predopterećenja opruge ili kompresije. To u praksi sve donekle funkcioniše, ali kada se uporedi sa aftermarket ogibljenjem, razlika je i te kako osetna.

Zašto je aftermarket ogibljenje bolje? Fabrike poput Ohlinsa, Showa, K-Tech, Bitubo i drugih, usko su specijalizovane samo za proizvodnju ogibljenja. Tokom proizvodnje sav fokus usmeren je na što bolje performanse i mogućnost potpunog podešavanja karakteristika. Zato koriste precizne alate, najkvalitetnije moguće materijale i posvećuju se svakom detalju.

Naravno, sve to prati i znatno veća cena, kako pojedinačnih komponenti (opruge, semerinzi, ventili) tako i celokupnog ogibljenja.

Da li više vrede verzije motocikala sa aftermarket ogibljenjem, saznajte ovde. 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram