Foto: Promo

Na tržištu polovnih automobilia pravila su jasna, a ona su neretko i subjektivna. Dobro je poznato da se kod nas najbolje kotiraju automobili nemačkih proizvođača. Premijum trojka se ne dovodi u pitanje, a Volkswagen je merilo tržišta. Delove možete kupiti bukvalno svuda, popravljaju se u svakom dvorištu, a kada se neki model oglasi, kupci stoje u redu.

Međutim, postoje modeli automobila koji su sasvim drugačiji, i koji zbog raznih problema uopšte nisu tražena roba, i vrlo ih je teško prodati.

Italijanska egzotika

Tu ne mislimo na Ferrari i Maserati koji se teško prodaju iz nekih drugih, pre svega finansijskih razloga, već na egzotičnije modele iz ponude Alfa Romea, Lancije, pa i Fiata. To nisu nimalo loši automobili, na popisu robe su koja ima kupca, ali na njega je potrebno čekati.

Primera radi, Alfina limuzina opremljena odličnim 2.4 JTD motorom se najčešće prodaje za mali novac, ali se i najčešće radi o istrošenom modelu zbog kojeg dolazi na nešto lošiji glas. Šteta, jer očuvani modeli bi mogli da budu znatno bolji i od daleko razvikanijih krstarica. Pouzdani su, udobni, bogato opremljeni i vrlo brzi. Alfa 159 je najtraženija, dok ćete 166 izuzetno teško prodati, čak i po ceni po kojoj neki kupuju električne trotinete.

Foto: Promo/Alfa Romeo

Kako piše Index.hr, Lancia je tu u još gorem položaju. Thesis je već zaboravljen, Ypsilon niko ni ne vozi, pa se ponuda svodi na Lybre i još starije Kappe. Uleti i poneka Phedra. Sve su to ok automobili, ali niko ih neće, neke ni besplatno. Ako pogledate dostupnost polovnih delova i cene istih, stvari postaju jasnije.

dizajn, italijani, auto, automobil
Foto: Lancia

To su jednostavno modeli kojih je malo na tržištu polovnih automobila, malo je zainteresovanih, pa i na uspešnu prodaju treba čekati.

Francuski luksuz

Ako izuzmemo kultne automobile poput Citroenovog DS-a i CX-a, francuske luksuzne krstarice su najbolji primeri automobilske inflacije. Cena im doslovno pada na dnevnom nivou, a kao polovni mogu proći samo uz krajnje nisku cenu. To ne znači da su loši, naprotiv. Renault 25 i Safrane, Citroen XM, Peugeot 605 danas uživaju kultni status i cena im raste.

Foto: Promo

Oni noviji su ipak katastrofalno ulaganje. Ponuda je loša, cena niska, a servisi itekako skupi. Tu najgore prolaze Vel Satis i C6, kojih je se gotovo nemoguće rešiti.

Ugašene marke i nedostupni modeli

Uz rečeno zapamtite još dva pravila. Prvo je da možete zaboraviti da ćete se modela sa drugih tržišta lako rešiti. Bar onih novijih jer niko ne želi model za koji nema delova. Primera radi, američko izdanje Ford Focusa nije ništa lošije, ali će na novog vlasnika čekati mesecima.

U goroj su situaciji samo oni koji voze modele ugašenih marki. Daewoo i kasnije Chevrolet nisu veliki problem, ali imati Rovera je već izazov na koji su retki spremni. Servisi su skupi i ponuda je oskudna, posebno ako govorimo o ponudi polovnih delova.

Foto: Promo

Vlasnici Saaba mogu biti nešto zadovoljniji. Kultna marka je proizvodila odlične automobile, stvorene da traju, pa oni traju i dalje. Izgledaju odlično, još bolje se voze, ali zato servisi postaju sve veći problem. Ako planirate prodaju, napravite to što pre.

Za kraj smo ostavili originalne modele koje su nudili veliki proizvođači u vreme dok su imali hrabrosti biti originalni. Spomenućemo neke: Jaguar X-Type u karavanskom izdanju, Mercedesova R klasa i Audi A2, koji je i u današnjim okvirima izuzetan automobil.

Foto: Promo

Kad se podvuče linija, sve se svodi na jedno pravilo. Ako niste ljubitelj neke marke i modela, a volite menjati aute – ne filozofirajte. Stopite se s masom i birajte iz izloga sa najvećom ponudom.

Bonus video: Koji vozači će morati dva puta da plaćaju tehnički pregled 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram