Moto bonton i kako izvući maksimum iz vožnje na stazi

Auto 16. jul. 202116:05
Podeli:
R7, motor, Yamaha, Jamaha
Foto: Yamaha

U poslednjih nekoliko godina vožnja na stazi, koja se popularno zove trackday, postala je sve učestalija i sve više vozača dolazi da se oproba i unapredi svoju tehniku vožnje motocikla. Međutim, neretko novi vozači u naletu adrenalina prave greške tokom vožnje na stazi, ugrožavajući tako ne samo svoju bezbednost, već i bezbednost drugih vozača. Iz tog razloga vam predstavljamo pravila ponašanja na stazi, ali ujedno dajemo i savete kako da izvučete maksimum iz svoje vožnje.

Početnici koji prvi put dolaze na stazu često iz neznanja ili pod uticajem adrenalina prave greške koje mogu skupo koštati kako njih tako i druge vozače. Pre svega morate ima na umu sledeće:

Trackday nije trka!

Neki vozači prilikom izlaska na stazu po svaku cenu žele da budu najbrži na stazi i da prestižu ostale vozače. To je prva i možda najveća greška koja se mora odmah iskoreniti.

Trackday je zamišljen i stvoren tako da omogući vozačima da steknu osećaj vožnje na stazi. Drugo, za cilj ima da vozači unaprede svoju tehniku vožnje. Zato tokom vožnje na stazi treba da se fokusirate samo na sebe i svoju vožnju.

Oprezno kroz boks

Uprkos želji da što pre izađete na stazu, prilikom ulaska u boks nemojte nipošto juriti kroz isti. Tokom trajanja stintova mnogi vozači ulaze i izlaze na stazu, te treba voditi poseban oprez prilikom vožnje kroz boks kako ne bi došlo do incidenta.

Foto: Trackday.rs

Poseban oprez podrazumeva vožnju manjim brzinama, taman dovoljnim da se motocikl tek kreće. Verujte mi da ne želite sebi da napravite neprijatnost da udarite u vozača koji izlazi ili ulazi u boks.

Držite se trkačke putanje

Ukoliko ste na sporijem motociklu ili ste jednostavno prvi put na stazi, a svesni ste da ste sporiji od ostalih, bitno je da ne paničite. Držite se trkačke putanje koje su normalne na toj stazi, a koje će vam biti objašnjenje na brifingu.

R7, motor, Yamaha, Jamaha
Foto: Yamaha

Bitno je da ne radite ništa nepromišljeno i nepredvidivo, kao što je naglo menjanje putanje na pravcu ili slično. Ukoliko se držite putanje i vozite predvidivo, odnosno ako ne pravite nagle manevre, ostali vozači neće imati problema da vas preteknu.

Kako bezbedno da pretičete

U slučaju da se dogodi da stignete nekog vozača, nemojte žuriti sa preticanjem. Sačekate par krivina da proučite kako vozač ispred vas vozi i koji je najbezbedniji način da ga preteknete.

Najbolji savet za bezbedno preticanje je da ne pretičete vozača u samoj krivini, odnosno da “uđete i podignete” vozača ispred sebe. Najbezbednija preticanja su na pravcu prilikom ubrzanja. Naravno, može se dogoditi da ste na slabijem motociklu, ali da ste opet brži od vozača ispred vas.

Svakako morate ostaviti dovoljno prostora za vozača kojeg pretičete. Ne smete nipošto preticati rame uz rame vozača jer u tom slučaju vozač pored neće imati dovoljno prostora da izvrši manevar za ulazak u krivinu.

U slučaju da baš zateknete vozača u krivini i da se taj vozač nalazi van putanje, dozvoljeno je preticanje, ali vodite računa da ostavite dovoljno razmaka između sebe i njega. Odnosno, da ostavite dovoljno prostora u slučaju da vozač ispred vas preduzme neki iznenadni manevar.

Preticanja uvek izvodite sa unutrašnje, a nipošto sa spoljašnje strane. Ukoliko pretičete sa spoljašnje strane može se dogoditi da vozač u tom trenutku iz nekog razloga podigne motocikl i da se tom prilikom sudarite i završite u travi ili šljunku. Imajte na umu da je vozač koji pretiče uvek odgovoran u slučaju da dođe do incidenta.

Kada se dogodi da vas neko pretiče i da je već otpočeo preticanje, malo popustite gas. Nemojte pokušavati da blokirate vozače i po svaku cenu sprečite preticanje, jer se to može završiti padom.

Takođe, kada čujete motocikl iza vas, nemojte paničiti. Držite svoje putanje i nemojte se pomerati da propustite vozača. Ako je vozač iza vas brži, on će već način da vas prestigne. Ukoliko se pomerite ili počnete da obraćate pažnju na vozača iza sebe, možete izgubiti koncentraciju i pasti ili udariti vozača ispred vas. Dakle, fokusirajte se na svoju vožnju i neće biti problema.

Više o savetima kako da izvučete najbolje iz vožnje po stazi saznajte ovde.

Bonus video: Nezgoda motocikliste na autoputu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar