električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

Svi znamo da su odstupanja od fabrički deklarisane potrošnje u realnim uslovima vožnje različita, odnosno da je brojku koju je fabrika saopštila vrlo teško ostvariti. Međutim, na ova odstupanja smo navikli kod benzinaca i dizelaša, a sada je sprovedeno istraživanje o potrošnji električnih automobila i rezultati su pokazali da dolazi do velikih odstupanja.

Nemački magazin Auto Zeitung testirao je na putevima električna vozila i njihovu potrošnju, odnosno odstupanja od WLTP merenja. Ova merenja potrošnje uvedena su nakon što se prethodni standard NEDC pokazao u neskladu sa realnom potrošnjom, odnosno sprovođen je u laboratorijskim uslovima. Kako stvari stoje sa električnim automobilima?

Isto, rekli bismo, a samo su dva vozila u stvarnim uslovima trošila kao i na WLTP testu ili čak manje od toga. To su Peugeot e-208 i Renault Zoe. WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspeli da ublaže neke njegove testne procedure. Domet novog automobila meri se na tačno 23 stepena spoljašnje temperature, što je idealno. Grejanje i klimatizacija ostaju isključeni tokom merenja, što smanjuje potrošnju.

Kako piše Revija HAK, neka vozila troše čak i 30 posto više (vrednosti su u kWh) od deklarisanog, a u tabelama pogledajte kod kojih modela je najveća razlika između stvarne potrošnje i one koju je proizvođač objavio.

Odstupanje do 30 posto:

Odstupanje preko 30 posto:

Bonus video: Druženje sa aktuelnim Porsche modelima

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram