Foto:Shutterstock

U prvom delu predstavili smo sportske i touring novitete za ovu godinu. Sada izdvajamo novitete iz naked kategorije motocikala kao i skutere, koje bismo najverovatnije videli na sajmu (Motopassion) ove godine, da se održao.

Ekipa sajta BjBikers.com je sačinila spisak moto-premijera, pa posle sportskih i touring (koje smo predstavili ovde), sada je pred nama pregled noviteta iz naked kategorije, kao i skutera.

Čini se da je na polju naked motocikla predstavljeno najviše noviteta za ovu godinu. To naročito važi za one srednje radne zapremine, koji su izuzetno popularni kako zbog svoje cene, tako i zbog praktične primene i jednostavnog održavanja. Pa da počnemo sa ovom kategorijom.

Aprilia Tuono 660

Najsvežiji, a verovatno i najnapredniji motocikl u segmentu naked motocikala srednje radne zapremine svakako je Aprilia Tuono 660. Za ovu godinu Aprilia je izbacila sportski RS660, a na istoj bazi napravila je i naked verziju, Tuono 660.

Foto:PiaggioGroup

Tuono 660 sa svojim dvocilindarskim agregatom, radne zapremine 660 cm3 i sa 95 KS zapravo predstavlja sportski nastrojen motocikl. U prilog tome govore i sam dizajn motocikla, kao i ogibljenje, koje je doduše nešto mekše podešeno radi dužih vožnji. Iako se radi o “manjem” motociklu, Aprilia nije štedela na elektronici, pa tako Tuono 660 poseduje kontrolu podizanja prednjeg točka, kontrolu proklizavanja, ABS, tempomat i nekoliko režima vožnje.

Yamaha MT-07

Jedan od najprodavanijih naked motocikala u Evropi, Yamaha MT07 takođe je redizajnirana. Doduše, ništa krupno nije promenjeno, ali i tih par detalja koji su određeni učiniće i onako dobar motocikl još boljim.

Yamaha MT-07, Foto: Promo

Za početak, agregat sada ispunjava Euro5 emisioni standard, pre svega zahvaljujući novom izduvnom sistemu. Prigušenje agregata neznatno je smanjilo snagu za oko 2 KS. Bez obzira na to, Yamaha MT07 i dalje raspolaže sa prilično respektabilnih 73,4 KS pri 9.000 o/min.

Osim MT-07, Yamaha je predstvaila i MT-09, o kom više možete da saznate ovde.

Triumph Trident 660

Triumph nam je ove godine doneo jedno osveženje u vidu modela Trident 660. Cilj Triumpha je da privuče mlade vozače i početnike. U skladu sa tim ceo motocikl je dizajniran tako da obezbedi laku vožnju, ali i da pruži zabavu.

Foto:Triumph

Trocilindarski agregat snage 81 KS deluje primamljivo, a Showa ogibljenje i težina od 189 kg dodatno doprinose lakom upravljanju i manevrisanju sa Tridentom.

CFMOTO CL-X 700

Još jedan potpuno nov motocikl na našem tržištu je i CFMOTO CL-X 700. Za CL-X 700 razvijen je novi dvocilindarski redni agregat, radne zapremine 693 cm3 sa snagom od 74 KS pri 8.500 o/min. Osim agregata, na papiru obećava i podesivo KYB ogibljenje, tempomat i režimi vožnje.

Foto: CFMoto

 

Ducati Monster

Ducati nam je predstavio potpuno drugačiji Monster. Za početak, pokreće ga snažniji agregat koji je porastao za čak 116 cm3 i sada ima 937 cm3 i 111 KS (81,6 kW) pri 9.250 o/min.

Foto: Ducati

Monster je izgubio svoju tradicionalnu cevastu šasiju i sada je agregat noseći deo aluminijumske šasije. To i agregat doneli su veliku uštedu u težini, pa tako novi Monster sada teži 166 kg. Sportski elektronski paket, sa kontrolom startovanja, podizanjem prednjeg točka, proklizavanjem zadnjeg, “cornering” ABS sistemom i još nekim dodacima, čine novi Monster spremnim za zabavu.

BMW S1000R

Veliki redizajn BMW je uradio na svom sportskom naked motociklu. Mora se spomenuti da je agregat olakšan za čak 5 kg, a snaga četvorocilindarskog agregata iznosi 165 KS (121 kW) pri 11.000 o/min, dok je 80% snage dostupno već od 3.000 o/min.

Foto: BMW Motorrad

Šasija je redizajnirana i takođe doprinosi uštedi u težini. Upravljač se sada može podešavati, tako da će većina vozača moći da pronađe optimalan položaj. U BMW-u su dali sve od sebe da ga olakšaju, pa je tako težina S1000R-a sa svim tečnostima sada 199 kg. Uz naprednu elektroniku, BMW S1000R predstavlja pravi sportski motocikl sa ogoljeniim izgledom i nešto opuštenijim položajem sedenja.

Skuteri

Yamaha NMAX

Nova Yamaha NMAX 125 i 155 nema puno sličnosti sa starom. Od agregata do šasije sve je novo. Blue Core sada ima “stop & go” sistem, pa će na semaforu NMAX biti još štedljiviji.

VVA razvodni sistem omogućava linearnu isporuku snage, a nova šasija i veći rezervoar zapremine 7,1 litar doprinose većoj udobnosti, boljoj upravljivosti i autonomiji.

Foto: Yamaha

Vespa 75 Anniversary

Za kraj izdvajamo prelepu Vespu koja slavi 75 godina postojanja posebnom edicijom 75 Anniversary. Vespa je i zaslužila da joj se posveti verzija koja će ostati primećena. Modeli Primavera i GTS poneće “Giallo 75th” metalik žutu boju. Boja je dizajnirana specijalno za ovu priliku i za cilj ima da podseća na prošlost i pedesete godine prošlog veka.

Foto: Promo

Uz sve ovo, u znak ekskluzivnosti ove posebne slavljeničke serije, svaka Vespa 75 dolazi sa kompletom dobrodošlice koji uključuje elegantni italijanski žakard-svileni šal sa ručno šivenim porubima, vintage Vespa čeličnu ploču, lično korisničko uputstvo i osam razglednica sa slikama iz osam decenija koje prate priču o Vespi.

Osim ovih najvažnijih noviteta, na sajmu bi se najverovantije našli i Piaggio Beverly 300 i 400, o kojima više možete da saznate ovde.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram