Foto:Goran Srdanov/Nova.rs/Shutterstock

Do skoka cene korišćenih vozila došlo je usled manje ponude novih automobila koja je prouzrokovana koronavirusom, krizom s mikročipovima i nestašicom komponenti. Ipak, iako se situacija na tržištu novih vozila stabilizuje, cene polovnjaka su i dalje na istorijskom maksimumu.

Cene polovnih automobila dramatično rastu i za sada nema promena na vidiku. U oktobru 2022. godine cene polovnih benzinskih vozila dostigle su novi rekord. Prema poslednjem izdanju DAT barometra Deutsche Automobil Treuhanda, u proseku se za tri godine stare automobile sa benzinskim motorima, traži 68,2 posto cene novog vozila.

Za ovako visoke cene zaslužna je mala ponuda vozila koja je nastala kao posledica koronavirusa, krize s mikročipovima i nestašice komponenti. Sve duži rokovi isporuke novih automobila okreću mnoge kupce ka polovnjacima. Prema analizi DAT-a, od leta 2021. beleže se realni skokovi cena korišćenih vozila, pa je tako vrednost benzinskih polovnjaka u junu 2021. iznosila 55,5 posto, dok je godinu dana kasnije bila 67,6 posto vrednosti novog automobila.

Kako prenosi Revija HAK, cene dizelaša se i dalje drže na nivou od 65,3 odsto zadržavanja vrednosti za polovnjake stare tri godine. Prema DAT-u, povećanje cena ne utiče samo na trogodišnjake. Kada je ponuda oskudna, velika je potražnja i za starijim vozilima, a samim tim i njihova cena.

Bonus video: Imamo računicu koliko vas košta to što imate automobil

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar