Batmobile: Prvi BMW sa M prugama bio je kultni 3.0 CSL

Auto 02. maj. 202111:27
Podeli:
BMW
Foto: Promo

Legenda motosporta poznata i kao "Batmobile", razvijena je kao vanserijski homologacijski model kako bi mogao da se takmiči na ETCC-u. To je bio prvi trkački BMW, a u videu saznajte šta zapravo predstavljaju tri M boje (plava, ljubičasta i crvena).

BMW Group Classics odeljenje, koje je deo bavarskog proizvođača čiji delokrug obuhvata sve aktivnosti koje se tiču istorije BMW-a, nedavno su se prisetili legende motosporta u kultnim M bojama, koja je definisala BMW-ov dizajn za sledećih 50 godina, BMW 3.0 CSL (E9).

Foto: Promo

Razvijen je kao specijalni homologacijski model kako bi mogao da se takmiči na European Touring Car Championshipu, a reč je o prvom automobilu koji je nosio legendarne M pruge.

Ovaj fenomenalni automobil koji kod mnogih izaziva dašak nostalgije, proizveden je u samo 1.265 primeraka. Jedan od njih, iako nije u potpuno originalnom stanju, nalazi se u muzeju BMW-ovih klasika.

Foto: Promo

Kako piše Auto Klub, odeljenje BMW-ovih klasičnih automobila vodi i YouTube kanal, a u najnovijem videu dvojica zaposlenih BMW 3.0 CSL nazivaju „elegantnim i bezvremenskim“, objašnjavajući da su „neki od njegovih elemenata definisali dizajn BMW-a za budućih 50 godina“. I zaista, vrlo agresivan i aerodinamičan dizajn doveo je do toga da dosta ljudi 3.0 CSL naziva „Batmobilom“.

Foto: Promo

Zanimljivost je da su neke od njegovih komponenata bile zakonski zabranjene u pojedinim zemljama. Recimo, u Nemačkoj je automobil isporučivan sa zadnjim spojlerom u prtljažniku, kako bi vlasnik mogao sam da ga namontira nakon kupovine.

Foto: Promo

Nažalost, primerak u videu je bez motora, s obzirom na to da je u procesu obnavljanja, kako bi BMW mogao da ga koristiti za trke u sledećoj sezoni. „Cilj je da obnovimo uspeh izvornog automobila u prvoj sezoni European Touring Car Championship-a“, izjavio je BMW Group Classic.

Foto: Promo

Pravi ljubitelji BMW-a znaju da je CSL par puta menjao motore.

U početku je koristio motor CS-a od 180 KS, ali 1972. on je povećan iznad tri litre, kako bi se takmičio u kategoriji „over three-liter“.

Godine 1973. zapremina je još malo povećana, tako da je 3.0 CSL na stazu prenosio 206 KS i 292 Nm obrtnog momenta.

Pogledajte video u kom je, između ostalog, objašnjeno i šta zapravo predstavljaju M boje (plava, ljubičasta i crvena):

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar